Lindy

Jag kommer att vända ljuset.
Jag blev utmanad av Anna att svara på 11 frågor.

1. Om du bara fick läsa en bok om och om igen i resten av ditt liv, vilken bok skulle du läsa?

-Ingen svår fråga alls faktiskt, det skulle bli "genom dina ögon" av Stephenie Meyer.
En så otroligt dunder bra och spännande bok. (läs den)

2. Vem är din favoritperson?
-
En favoritperson, man har många favoriter under olika kategorier om ni fårstår mig rätt.
Min familj, självklart. Varenda en.
Och så Mike, min fina pojkvän som har världens mysigaste kramar.
Och Carolina, min fina vän.

3. Om du var tvungen att stanna på en plats i tre år, vart skulle du stanna?
-
Jag skulle vara på en åker, en åker med långt gräs och mycket blommor och solsken året om.
Där skulle det vara varmt och jag skulle ha alla mina vänner där och så många tält och skratt och
mys varenda dag.


4. Hur ser en perfekt morgon ut?
-
Vakna upp i min pojkes famn och få en puss i pannan och viska "hej" till varandra.
Sen bara ligga och kramas och pussas hur länge som helst, för vi har all tid i världen.

5. Hur skulle du reagera om du fick veta att du aldrig mer fick använda internet?
-Först skulle jag tänka "Herreminskapare så skönt!" sen när tiden skulle gå, skulle jag inte klara av det.
Dagens ungdom är vana vid internet, så det är ingenting som kan tas bort ju..

6. Slår ditt hjärta för dig själv eller för någon annan person; och om det slår för någon annan, är det lyckligt eller olyckligt?
-
Just nu slår mitt hjärta av kärlek. Och hela mitt hjärta tillhör inte mig själv längre.
Mitt hjärta finns hos den fina pojken som jag kan kalla min.

7. Vilket är ditt bästa kärleksminne?
-
Det var alla hjärtans dag och första gången jag satt ensam med honom i hans rum med nervösa ben.
Och i väntan på spårvagnen den där kalla och snöiga dagen, då tog han mina händer och höll dom hårt.
På spårvagnen höll han min hand hela vägen och jag ville aldrig att spårvagnen skulle sluta åka.
När vi pratade i telefon på kvällen sa du att det pirrade i din mage.

Och den 10 Mars och det var då det blev vi på riktigt.


8. Hur var din första kyss, och om du fick en chans att göra om den - skulle du göra det?
-
Inte alls speciell, på någon fest med någon kille i någon soffa. Om jag skulle göra om det? nej nej.

9. Vem är din idol och varför?
-
Min mamma.
För att hon är den starkaste människan jag vet och för att jag älskar henne så otroligt mycket.
Min knasiga, glada, ibland ledsna, superfina mamma.

10. Vilken är den bästa dagen i ditt liv och varför?
-
Dagen då jag började gymnasiet.
Det var början på en ny tid och en bättre tid, utan gymnasiet skulle jag inte ha träffat några av de underbara människor jag har i mitt liv idag.
Gymnasiet är det roliga livet.

11. Vad önskar du dig mest av allt just nu?
-
Sommarlov.
Varma dagar, långa cykelturer, bara ben, pussar och kramar i gräset, fnitter och hattar.
Såpbubblor och picknik i parken, festen på kvällarna och tälta med för många vänner.