Lindy

Mili
 
Den där Mirrefirre. Saker som är bra med Miriam:
Hur hon bara stod där i likadan klänning som jag och tack för att du inte bytte skola, hur vi två fortfarande matchar våra kläder utan att tänka på det eller ens veta om, hur folk frågar om vi är syskon, hur vi kan skypa hela kvällarna för de blir inte lika ensamma och tråkiga då, hur vi hjälps åt med eyelinern innan vi springer iväg med pirriga ben till den där festen, hur båda två känner att vi måste göra någonting annars dör vi så vi tar spontat tåget till främmande gator, hur hennes familj känns som en extrafamilj, hur vi i seriösa situationer inte får kolla på varandra för då börjar vi bara skratta, hur bra vi är på att samarbeta och lyckan när vi skapade Mili, hur vi skrek så högt vi kunde när vi fick vårat första fotojobb tillsammans.
 
 
Hur vi alltid har otur med saker och ting, hur bussen åkte iväg precis framför oss så vi fick gå i 45 minuter i regnet och hur vi då skrek högt de fulaste orden vi visste, jag verkligen älskar att vi kan sitta osminkade i de fulaste (men mysigaste) kläder vi har och äta framför en film, hur underbart hela bråvalla var tillsammans med Caroline, hur vi hela gänget kan dra iväg och ta en cider efter skolan, eller alla de kvällar vi alla skriksjungit på någon okänd altan och varit så jävla lyckliga, livet är medrassen som ligger bäddad åt mig på Miriams golv, hur man kan rymma dit när väggarna i mitt rum äter upp mig. Hur nöjda vi var med våran utställning vi gjorde i skolan, eller hur vi kan ta en konstrunda en eftermiddag och bara kolla konst i stan, hur vi går igenom pepp och depp.

 
Hur hon älskar att plantera blommor men jag avskyr det men grät ändå en skvätt när hon gav mig en blomma hon ordlat åt mig (förlåt för att den dog efter en vecka), minns du när jag ringde dig och vi skrek i telefonen för DU OCH JAG var med på devotes framsida!!!, hur vi kan fördriva tid i secondhandaffärer och prova någonting som känns som hela affären, hur du också älskar att sitta i en park eller bara hur mycket du älskar cola, hur du förstår mina sjuka idéer och kommer med ännu mer idéer, när jag sa till dig att jag var så trött på den här staden så jag vill dö och du svarar "du anar inte hur jävla skönt det var att höra dig säga det där".
 
Kom nu åker vi bort härifrån Miriam, på riktigt.
 
 
 
 
#1 - liborius

Så fint inlägg:)