Lindy

Kameraval.
Fick en fråga från Emelie som undrar lite över det här med kameraval, vad som är en bra kamera för en nybörjare.
Och jag har alltid haft Canon kameror och skulle inte kunna tänka mig att ha någon annan kamerasort, canon anser jag själv vara smidigare och simplare än de nikon kameror jag provat.
 
Jag har en Canon eos 500d och 4 olika objektiv att välja mellan, oftast använder jag mitt sigma 17-70mm f2.8-4.5 , eller mitt fasta canon 50 mm, f/1,8.
Och jag anser att det är en alltiett kamera, den är perfekt för nybörjare då den är relativt billig samt lätt att förstå sig på att träna upp sig på.
Alla i den serien, eos 500d, 550d, 600d osv är väl en höjdare att börja med!
Med den kameran är det enkelt att förstå sig på hur man fixar vitbalans, slutartiden, bländaren osv, och desto längre man har den desto mer förstår man såklart, så är det ju med allt!
Och Emelie som var nybörjare skrev hon, på kamerorna finns det alltid olika lägen man kan välja mellan såklart, man kan helt fota på auto om man vill det till en början innan man kommer in på det här med slutartid, bländare, iso osv.
Det gäller att träna och ha intresse så kommer man långt, och inom fotografi anser jag att man alltid är en nybörjare eftersom det finns så otroligt mycket att göra!
 
Här är några bilder som är tagna med min kamera, för att visa hur man kan variera lite.
 
 
#1 - Ewa

Älskar den första bilden så himla fin och cool. Får man fråga vad det är för motiv. Vad du fotade liksom?
Kram

#2 - C

Snygga bilder!

Svar: tack! :*
Linda