Lindy

Får inte riktigt ord på känslorna men vill skrika ändå.
Jag är inget objekt, jag är en människa.
 
Det är vad jag skriker ut och som alla borde skrika.
Jag vill bara skriva och skriva och skrika och skrika hur jag känner och hur jag är trött på människor.
Hur jag hatar hur vissa männiksor tänker och hur jag vill få fram min åsikt.
 
Det händer hela tiden, det har hänt mig så många gånger förut och kommer hända så många gånger igen.
Människor spyr ut ord utan att tänka sig för, människor har kränkande åsikter och människor som tar sig friheten att bete sig hur dom vill utan att tänka på att jag står som en människa med känslor.
Det hände mig senast för några dagar sen, jag stod mitt i havet av folk och alla var glada och spända på att musiken skulle börja sprängas ur högtalarna. Jag var glad, och sen kommer det någonting bakom mig, någon klämmer mig om rumpan och jag vänder mig om fort. En kille i dryga 20 år, full och med ett hånleende över ansiktet. Om han förtjänar ett slag i ansiktet? Ja.
Jag vägrar att stå och se på. Varför skulle det någonsin vara okej att någon tog på mig utan min medvilja? Varför skulle det vara ok även om han var full och jag inte direkt fick några skador av det? Varför skulle det någonsin vara okej? Nej. Nej. Nej.
Bara tanken gör mig äcklad, jag är inget objekt utan människa.
 
Timmarna innan var det en man som drog upp min tröja och kallade mig för fet.
Och timmen efter var det en man som försökte hålla om mig bakifrån när jag stod och dansade med mina vänner.
Och jag undrar mest vad det är för fel på människor, sen när tar man inte hänsyn till alla de andra och deras känslor.
Få dem att inse att de är (förlåt men) såna jävla idioter.
Man går inte fram till någon och kallar henne fet och drar upp hennes tröja, jag röt imot och drog ner min tröja igen.
Jag sa till honom att det är människor som han som gör att folk får ätstörningar och andra sjukdomar. Och han svarar mig "Nej det är inte mitt fel, det är alla tidningars fel." Det han sa var delvis sant, men hans ord hördes ändå. Jag berättade för honom att han är en sån människa som förstör folks liv, jag kallade honom idiot och det han avslutade med var att säga "Det bästa är att jag kommer att ha glömt bort det här imorgon, men du kommer alltid att komma igår det här och orden." 
Jag blir äcklad.
Jag vill skratta honom rakt upp i ansiktet och kalla honom patetisk och slå honom. Men vad kan jag göra, jag vet bättre än honom och kommer komma längre än människor som honom så jag orkar seriöst inte bry mig.
 
Jag vill bara få stopp på ofrivilligt tafsande och ord som är kränkande.
 
#1 - sonja

Fy fan. Så jävla tröttsamt. Vill bara slå ner alla/att människor kunde fatta hur hen ska bete sig.

Svar: ja verkligen, man vill slå lite kundskap i deras hjärnor och få dem att öppna ögonen för alla andra!
Linda

#2 - julia j

åh vilka idioter på riktigt, blir bara så förbannad. Du är jätte fin linda! <3

Svar: åh puss fina du <3
Linda

#3 - Sandra

sv: Ja det var det också! ^^

#4 - Amina

Blir så förbannad! Du är underbar <3

Svar: men åh puss <3
Linda

#5 - Frida Gullarbergs

Åh, det finns såna idioter som inte ens förstår själva hur äckligt deras beteende kan vara. Blir så glad att läsa om att du kan stå på dig, borde finnas fler som du! Kram!

#6 - tilda

nu blev jag sjukt förbannad ÖÖHH pungspark! saknar dig och vi måste ses snart <3

Svar: ALLTSÅ TILDA PUSS JAG SAKNAR DIG!!!! <3
Linda

#7 - mataduvor.blogg.se

nej usch vad arg jag blir!! Åh människor kan vara sånna idioter!! fasen asså. Vissa människor har ingen respekt för andra och verkar inte ha några hjärnceller heller för den delen. Kram på dig.

#8 - trixa

det finns så många äckliga människor som trycker ner andra för att själva kunna må bra. fyfan. det är en sak att tänka något, men en annan sak att göra det och säga det högt. förstår inte hur vissa människor kan tro att de har rätt att bete sig hur som helst - på andras bekostnad. åhhh. blir så arg. Du är bra, Linda. fortsätt stå på dig. kram

#9 - Fia

Jag stötte också på tafsande på festivalen.. Men att dra upp tröjan och kalla en tjej fet helt från ingenstans är fan något av det värsta hört... Vad är det för jävla idiot?! Det gör det ännu sjukare att du är långt ifrån fet! Åhhh Gud vad jag hatar vissa människor...

Svar: haha åh ja jag tror att det är svårt att undvika på ställen som de tyvärr.. ja vissa människor alltså.. haha man vet inte om man ska skratta eller gråta! haha
Linda

#10 - Jennifer-livet genom mitt objektiv

sv: det var det också :)
Men vem i hela världen drar upp tröjan på folk? Det är ju bara helt dumt i huvudet!!

#11 - Liborius

jävla idioter!

#12 - Johana Duggin

fin bild=)

#13 - Filippa Wallin

Usch säger jag bara, att det ska finnas så många på dena jord som inte har något vett i huvudet, som du säger, det spelar ingen roll om de är fulla eller inte, det är endå en handling!

Ord gör otroligt ont, själv har jag fått höra en massa kränkningar från en av mina närmaste vänner, om hur jag ska vara och inte, dock har jag kommit till en insikt, jag är jag och jag är bra som jag är. Försöker att ignorera allt ont som sägs.

Du är så otroligt fin!
sv: Men tack så hemskt mycket! Önskar dig en underbar kväll! Kram kram!

Svar: ja fy, man vet liksom inte vad man ska säga till vissa människor som beter sig så illa. Man blir helt förvånad att de inte vet bättre om du förstår vad jag menar?
Men åh, det kan göra så ont och särskilt om det är från en nära vän. BRA att du kommit till insikt, du är du och du är så sjukt jävla bra som du är!! Du är fin och puss!!
Linda

#14 - Fani

ush, fyfan vilka idioter det finns alltså, vad trött man blir. bra att du står på dej, det ska man alltid göra!
puss på dej fina du

Svar: ja verkligen, man blir trött på dom! Men åh tack, miljoner kramar och puss på dig!
Linda

#15 - Amanda

Men fy så arg jag blev nu, så gör man bara inte!!
Megakram till fina dig!

Svar: men åh tack fina fina du <3
Linda

#16 - Malin

Massa kramar, fin bild på dig också :)

#17 - Filippa Wallin

sv: Verkligen! Det är ju så pass uppenbart för en själv, att det blir en slags chock att det finns personer som faktiskt aldrig har tänkt på det viset tidigare.

Ja det gör väldigt ont, visst man kan förlåta, men man kan aldrig glömma. Ibland kan jag komma på mig själv att tänka på saker som hänt, dock påverkar det inte mig på samma sätt nu när jag är starkare i mig själv.

Så fort man lärt sig att acceptera sig själv och sina brister, kan ingen använda dessa mot en och det känns otroligt skönt. Tack så hemskt mycket finaste du! Kramar!