Lindy

jag ville väl men det gjorde ont.
 
Vet ni hur skönt det är att strunta i det mesta? Att sucka åt tiden och att strunta i alla måsten, alla krav och rop.
Att rycka på axlarna och säga "det löser sig" istället för att få panik i sekunden. Att se livet som ett fjäderlätt moln just nu och inte belasta bröstet med alla problem man skulle kunna finna sig i. Att omringa sig med människor som gör en lycklig på riktigt och skrika "fuck it" till allt som inte tillför det där bra.
Det är tid för det bra nu, för hey allt löser sig.
 
Att bara finnas med i vardagen och ta det som det kommer, att inte ångra precis lilla sak man gör för vad spelar det för roll? Det är så skönt att leva just nu, för just idag. Att inse att morgondagens problem kan jag inte göra någonting åt idag, så idag kan jag istället ta en långpromenad eller måla flera timmar i sträck för det gör mig lycklig. Att vara uppe halva nätterna trots att man förlorar de där timmarna sömn man behöver, för hey jag kan sova när jag dör. Att strunta i att tänka innan man slänger iväg det där smset, för jag lever på impulsen ett litet tag.
Jag köper alldeles för dyra saker som jag egentligen inte borde men det kändes rätt för stunden så då får det vara så, pengar är bara problem som det jag hört.
Ta bilen till mig mitt i natten för ingenting spelar någon roll, så kan vi gå kvällspromenader och jag berättar historier om skogarna vi går förbi.
 
Att leva ut på känslan fullt ut, jag tänker skratta och le för jag känner för det.
Det där skrattet när man skrattar för sig själv för att man är just lycklig, det första skrattet efter orosmolnet som legat över en alldeles för länge, det skrattet minns man och det är värt precis allt.
Det senaste halvåret har jag blivit ett bättre jag, ett mer personligt jag. Känslan att leva fri och få prioritera lyckan är oslagbar. Tack, mitt snurrande huvud snurrar vidare på konstiga men bra tankar.