Lindy

Leave all your love and your loving behind you.
Ska vi ta och diskutera detta med lycka, vad är det egentligen? Är det bollen av fjärilar i magen eller är det ångestklumpen som sitter i bröstet? Vi vet inte. Lycka och hat är en påhittat känsla som beskriver tiden i sammanhanget. För som ni alla vet, inget varar förevigt. Du kan inte konstant vara lycklig, för då finns inte lyckan. Utan helvetes tårar och hat, smärta och allt det där skiten finns inte lycka. Älskade kontrasten du gör dig synlig igen.
Och jag har insett en sak, att allt är så jävla okej. Om du vill skrika och slå, gör det. Om du mår bättre av att hata en människa så jävla mycket så hata på, om du mår bättre av att spendera alldeles för mycket pengar på saker du egentligen inte behöver, fucking gör det. Känner du för att dricka 2 flaskor rödvin och dansa så du får ont i benen en kväll så gör det, strunta i om du blir alldeles för full för vad gör egentligen det. Rym iväg för ett tag och se någonting nytt, ät otroligt mycket choklad om du så vill det, sov fler timmar än du brukar om kroppen inte orkar, gråt halva nätterna innan du somnar, ta en öl med en främmande människa.  Om du mår bättre för stunden så gör allt för att få dig själv att överleva. 
 
Så jag säger detsamma till mig själv, för jag är så jävla stark och jag mår så jävla bra.
Jag går ut om helgerna och är ute hur länge jag vill, ibland kanske jag är ute hela nätterna och hamnar i någon främmande soffa. Ibland ligger jag vaken om nätterna och pratar i timmar i telefonen och finner lycka i det, Jag har gått kvällspromenader i flera timmar, jag har dansat in i andra och skrattat åt det, jag har tagit bilen iväg mitt i natten och mött andra ögon. Jag har suckat ut och kännt mig lättare än någonsin, ibland där intalar jag mig att det är riktig lycka.
 
Och hallå, jag letar jobb och lägenhet i en ny stad och jag längtar så mycket tills jag försvinner ifrån denna stad. 
 
 
 
 
#1 - julia j

du är bäst ingen protest

#2 - trixa

du är så bäst. behövde verkligen läsa den här texten.

ångesten kväver mig och det enda jag gör är att misslyckas med livet. men jag försöker överleva och ta mig igenom livet. mer än så kan jag inte göra.

kramar

#3 - jenny.

Du äger. glöm inte de.

#4 - isabell

Åh! <3 vart ska du flytta? :)

Svar: Till Malmö är tanken!! Hihi <3
Linda